07 April, 2014

PLKN Geo Kosmo memories pt 1.

Assalamualaikum.

Hai ! Waa lama gila aku tak hapdet blog huuuu akhirnya aku yeahh kembali menulis . Perghh macam dah hilang touch menaip je ni adehh . Haha . Tapi apepun aku cuba yang terbaik menampilkan apa yang terbaim acewahhh MPK baq hanggg .

So jeng jeng jengg! Aku nak cerita pasal life aku yang memang uh-mazing gila babsss kat PLKN weh . Yes , nak dekat sebulan aku tinggalkan kem Geo Kosmo but the memories still strong in my mind . Taktahu kenapa tapi seems like i love PLKN so much ! Hahaaa sila gelakkan dekat aku yang masa memula taknak pergi tapi bila dah nak balik taknak balik cisss macam-macam lah budak ni ugh . Mohon sepak dia .

5 Januari 2014.

(takde gambar nak share sebab masa first day aku tak hingin nak tangkap gambar nak pergi sana)

Aku bangun pagi tu . Dengan perasaan yang susah gila nak tafsirkan . Malas serabut bengang semua ada . pepagi dah kena bangun siap-siap . Mulut tak henti mengeluh "kalau tak plkn mesti sedap tidur lagi" Puiii cilaka ko nak pergi pun sempat pikir tidur hahaha! Naik kereta tengok rumah macam tak percaya nak pergi plkn 3 bulan  duduk dalam kereta termenung diam tak bercakap sepatah tapi tangan duk sibuk tweet ngehngehngeh . Sampai stadium tengok dah ramai ughh part paling malas= kena duduk dalam crowded memang aku benci gila. So siap daftar terus naik bas . Lambai ibu ayah dari dalam bas sambil tunjuk muka sedih tak rela gituu tapi nasib baik tak nangis tahan wehh tahan ramai gila orang hahahaa pfffft. Budak sebelah aku memula tu sombong gila aku tanya sepatah sepatah dia je tensen bhaii . Dah tu dia senyap aku senyap . Lantak ko lah . Tak lama pastu ada dak ni tegur . Hmm seemed nice . Izzati :) Kawan pertama aku yeayyy dia peramah .

So bas gerak menuju ke kem . Lambai ibu ayah kali terakhir dengan airmata bergenang konon sedih lee haha .  elehh kem kat kampung aku so dah biasa ngan jalan nak pergi sana aku pun dengan selamba tidur dalam bas . Sedar-sedar dah sampai . Turun dah kena jerkah ngan jurulatih . Pfftt ah . Aku dah start tension wtf?
So daftar . ( ALHAMDULILLAH ) daftar dapat company CHARLIE . Tu aku paling bersyukur masuk sana sebab dapat jadi team CHARLIE . Nak citer sweet , zati pun team sama aku cuma lain dorm ahh lantaklah janji sama . Spotceck lah , amik cadar bantal , makan then turun dorm .

Masa jalan nak turun dorm sumpah lawak . Punyalah terkejut tahap apa ah tengok jalan . perghh jauh gila! Dengan panasnya , beg berat gila nak heret guano? Dah lah kena turun tanggan tinggi gila arghhh tension . Nasib ada van tolong bawak barang . Beg bagasi yang besar je ah . Orang? Jalan sendirilah! perghhh hari first dah hilang sekilo dah perghhh . Bila sampai dorm budak tak ramai lagi sebab aku second batch yang datang . Ada third batch semuanya . Hmm pilih katil belakang sebab ada mimi . Dia peramah gila so yeahh jumpa kawan lagi sorang mimi . Dahlah cun hahaha .

Dia guide aku hari tu lepas ni buat apa buat tu ini dah macam mak orang . Hahaa . Aku respek dia sebab macam leader pimpin orang baik punya ah gila . Lepas tu aku pun kemas barang then rehat . Okay sampai tu je

. Baru part 1 dah berjela aku taip hahaaa . Nantikan part 2 ;)


No comments: