22 July, 2014

the art of being kind.

teringat aku naik bas penang--putrajaya
sensorang.
takut tu muka memang kelat kelat sebab takut tapi kontrol jelah
nasib dapat seat sebelah makcik ni yang Allah sampai sekarang teringat
baiknyaa .

bas berhenti mana-mana
makcik tu tanya--
"nak pergi tandas tak?. makcik temankan?"
Aku cakap takpe makcik . boleh pergi sendiri.
makcik tu gigih temankan
sambil cakap
"zaman sekarang bahaya nak , perempuan jalan sorang . macam-macam kes"

Nak nangis .

Perasaan bila ko jauh ngan keluarga.
sensorang .
then ada yang datang kat kita. concern . jaga kita baik baik .
terharu dia pehhh aku dah bergenang je airmata.
naik bas . tak henti henti ucap
"terima kasih , makcik!'
senyum je makcik tu.
 "makcik rindu anak makcik"
hehe comel.

Allah-- aku rindu ibu ayah waktu tu.

Sampai Putrajaya tak sempat nak kenal kat ibu ayah.
makcik tu datang tepuk bahu masa nak ambik beg
kata anak dia dah sampai then nak pergi dah.
salam peluk pastu makcik tu terus pergi .

and sampai sekarang--
aku doa kat Allah , rahmati keluarga makcik tu .
lindungi makcik tu walau kat mana pun .
sebab--
tak lupa baiknya makcik tu.



the art of being kind.
orang ingat.
















No comments: